lördag 25 juni 2011

Boktips!


På Willys har de just nu ett erbjudande: 3 pocket för 99 kronor, så jag beslutade att lösa semesterläsningen där! Det blev ju tre deckare så klart, för mord och sommar hör ju ihop, och jag valde en som heter Blå gryning, vilken visade sig utspela sig på Fair Isle, och trots att jag bara läst 78 sidor har jag redan stött på flera stickreferenser!
Polisen i historien har tagit med sin blivande fru hem till Fair Isle, hans hembygd, för att visa upp henne dör sin familj, men givetvis inträffar ett mord ganska omedelbart! Vad skall då den blivande bruden göra medan han löser detta brott? Sitta ensam med sina blivande svärföräldrar är ju kanske inte det smidigaste. Men svaret han får när han frågar henne är:
"Jag har bett Mary [svärmor] att visa mig hur man använder stickmaskinen. Jag har alltid velat lära mig det. Det är inte på långa väga så lätt som det ser ut!"
Se där - stickningen löser upp alla relationsknutar!

Men om bokens litterära kvaliteter uttalar jag mig inte...
Om man vill kan man ju komplettera med att bredvidläsa den här boken av Alice Starmore också! Jag har den i bokhyllan, men jag har ännu inte dristat mig till att påbörja något projekt ur den, har den mer som lustläsning. Men kanske att jag blir så inspirera nu att jag gör det, en stickning på temat också och upplevelsen är komplett, nästan som att besöka ön i sinnevärlden!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar