måndag 3 december 2012

Spranghätta

Nu så...
Här är min färdigsydda spranhgätta, fortfarande uppspänd på min hemmagjorda frigolitram! Vilket jobb  det var! Jag började på semestern i somras, och nu är den klart! Det har varit något enormt tråkigt, ja det är sanningen! Jättetråkigt arbete!

 Så är här ser den ut på en röd filt! Kan ju vara roligt att se mönstret ordentligt!
Och så här ser den ut ihopsydd på mitt huvud! Känns lite amish så där! Men detta är ju alltså inte hur den ska se ut i färdigt skick! Det fattas lite trimmning av spetsen vid kinden, den ska vara mjukare, och så ska det hela kantas av en spets!
Det tråkiga med den spetsen är att den utförs i samma teknik "knutet och trätt", så jag har mer tråkjobb framför mig innan det är klart, men man måste ju fira även delmålen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar