torsdag 22 oktober 2015

Virkning

Upptäckte av en slump att "Virkat- en poddcast" är tillbaka (Ja det var väl för en månad sedan de släppte avsnittet men jag är liute sef ibland!)! Dubbelt så kul eftersom Maria i podden faktiskt är en av mina kurskamrater på slöjdlärarutbildningen! Jag hoppas att det var mig du hälsade till, nu hälsar jag tillbaka, hej hej!

I podden pratar de bla om mormorsrutefiltar, och jag måste ju verkligen visa den som jag har. Den här här filten består av ganska små rutor, kanske 7 cm stora i blandade ullgarner, och det är inte jag som gjort den själv. En dam som nu är 8o år gav den till mig på mitt gamla jobb, hennes mamma hade virkat den, och den 80- åriga damen trodde inte att hennes egna barn skulle förstår att uppskatta den vid ett framtida arvsskifte, så därför fick jag den!
Så nu ligger den här, hopvikt på en stol på mitt nya jobb. Den är lite trasig här och var så det är inget att använda på något vildare sätt.

En annan hälsning till virkpodden är denna garnbild! Jag var i Finland på kurs för en månad sedan, och då köpte jag detta! Gissa till vad? Men inte hinner jag med någon Korsnäsvirkning nu inte....
Så visst är Korsnäs en trend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar