lördag 23 april 2016

Docka


Lånade Karin Holmbergs böcker på bibblan, mest för att lustläsa, det är så härligt att bläddra i vackra handarbetsböcker! Någon gång ska jag brodera Flodablomster på en munkjacka, men inte nu...
I alla fall så greps jag av akut lust att slöjdande något helt onödigt, nämligen hennes urcharmiga docka, kanske för att den är lite lik en docka som fanns hos min mormor när jag var liten, sydd av min moster på 60- talet. 
Det var ett snabbt och härligt projekt, jag broderade ansiktet i går kväll och sydde resten nu i kväll efter jobbet. Jag kam väl inte påstå att barnen är så begeistrade, så jag får nog leka med henne själv... Tror hon heter Berta!
Berta och jag är redan bra kompisar!
Som en bonus insåg jag att det finns en hel del projekt i Karins böcker som skulle vara ypperliga i skolans slöjdundervisning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar