måndag 17 augusti 2009


En liten basker som inte är ny, men eftersom det är några stycken som tittar in här på blogger så kände jag ett behov av att uppdatera lite!
Dotterns kanin fick agera modell för denna dragspelsbasker i Visjögarn. Garn och mösnter från Östergötlands ullspinneri köpt från Garnhärvan! Jag repade upp halva två gånger, tyckte nämligen inte att modellen passade mitt huvud riktigt! Slutresultatet blev en dal med ökningar mer än i mönstret. Färgerna är skogsgrön och lime, och just den skogsgröna var inte riktigt min färg, men det var ganska begränsat med färger att välja på! Värmer gör den i alla fall riktigt ordentligt med alla luftlagren som det blir, och jag hade den på mig nästan varje dag i vintras, och kände mig som en riktigt rastafari! Det enda som saknades var dreadsen, men de är inte långt borta, behöver bara låta bli att borsta håret ett par dagar så...

1 kommentar:

  1. Härlig basker (och vilken snygg Februari lady Sweater i höger kant)!

    SvaraRadera