lördag 28 november 2009

Gerda stole

Nu är den färdig, min Gerda stole, och jag är så nöjd med resultatet!
Garnet är ett entrådigt ullgarn från Ölands Ullcentrum, som växlar mellan två röda toner. Jag hade knappt 100 gram som jag köpte i Gamla stan i somras, och det var ju inte riktigt tillräckligt eftersom jag fick hoppa över udden för att få garnet att räcka, men det duger ju så här också.
Jag använde sticknummer 3, och mönstret finns här (ravelrylänk).
Hon som har designat den här sjalen heter Sarah Kendra Hughes och har bloggen I dream of the sea där hon har publicerat ytterligare ett vacker sjahmönster som heter celtic knot.











1 kommentar:

  1. Wow vad fin den blev!! Nu har du verkligen fått fart på stickorna och slutför det ena efter det andra. Inte illa. Vad startar du med nu istället då?
    Kramar

    SvaraRadera