fredag 27 november 2009

Randig halsduk i Visjögarn

Jag har beundrat de här randiga halsdukarna stickade med två nystan Noro, men Noro säljs inte i någon butik här i stan så vitt jag vet. Däremot hade jag en härva med Visjö Karamell som jag impulsköpte i somras, och det tillsammans med en härva lila tvåtrådigt ullgarn av ikänd härkomst har nu blivit till en halsduk i mosstickning. Det blev ganska fint det också, och lite åt Norohållet! Nu har jag dock varit i Göteborg på Deisy design och är ägare till två nystan Noro, vad månde bli av dem tro?
Färgåtergivning är ju svårt den här tiden på året, men den översta bilden är bäst!



1 kommentar:

  1. Vad fin den blev. Idag har jag varit hos IngaLill och tittat på och köpt helt fantastiska knappar. Dessutom fick jag se hennes broderier och fotade hela härligheten. När jag får lite tid ska jag blogga om både och. Jag blir såå sugen på att brodera blommor nu!!!

    SvaraRadera