tisdag 15 november 2011

Strawberry Hills- kofta

Äntligen något färdigstickat här på bloggen! Lilla Strawberry Hills- jackan! Mönstret finns här.
Färgen återges inte riktigt rätt, det är Drops Lima i puderrosa, med små blomformade pärlemorknappar. Den här koftan är stickad åt min dotter, som nu är 4,5. Kanske lite för stor för den här sortens plagg egentligen, men den är ju så söt...
Jag har haft mycket jobb med den här koftan, eftersom de olika partierna uppför sig så olika var det svårt att avgöra hur den skulle passa, livet har jag nog stickat 4 gånger... Det slutade med att jag gjorde en tillfällig uppläggning, stickade livet nerifrån och upp och sedan plockade bort uppläggningen och stickade nederdelen nedåt... På rundsticka!
Alla sätt är bra utom de dåliga...
Så lade jag till en krage, samt gjorde hellånga ärmar, så det enda som är gjort enligt mönstret är egentligen själva mönstret på livet!
Den är fin i modellen, men jag är ändå inte så nöjd, den är grymt ojämnt stickad, det är så länge sedan jag stickade aviga varv att de blir helt ojämna och fula... man kan tro att jag aldrig har stickat förr, men eftersom ni, mina bloggvänner, ju vet att jag egentligen kan sticka så vågar jag visa den för er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar