fredag 11 januari 2013

Sticktrend

Nu har jag på tre bloggar sett inlägg om garn från Shetlandsöarna, så det måste absolut vara senaste trenden! Och det är väldigt vackra saker man kan sticka av det garnet...
Men jag fortsätter med att använda upp mina restgarner, har snart lite att visa!
Nöjer mig med en bild på denna kvinna! Hon stickar samtidigt som hon transporterar torv på ryggen. Visst har vi gått och stickat här i Sverige också, men detta ser fruktansvärt jobbigt ut. Man måste bli oerhört illa belastad av att behöva gå med ryggen framböjd på det viset för att inte remmen till korgen ska glida upp och lägga sig över halsen. Och så sticka samtidigt som man tar sig fram på ojämna stigar. Jag hoppas att hon ändå var lycklig i sitt liv, denna okända stickerska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar