fredag 10 maj 2013

Larus och Ardea, tvåändsstickad halvvante

Min bebis sover ganska mycket och regelbundet (jätteskönt!) än så länge, så jag har satt igång med ett litet sticke för att ha något att göra på kvällskvisten! Att ta mig till en garnaffär känns dock ännu inte aktuellt, så jag plockade upp lite ur förådet, finns ju gott om tvåtrådiga ullgarner här hemma, och lade upp för ett par halvvantar. Har ju tyvärr glömt mina tidigare svampplockarvantar på en buss, så jag behöver nya! Det blev Larus och Ardea, ett gratismönster från Knitty som jag har haft utskrivet i en pärm i flera år! Numer skriver jag inte ut mönster om de inte är extremt komplicerade, nu har jag mönstret i mobilen, är ju både praktiskt och mer miljövänligt, åtminstone föreställer jag mig det senare. Bilden är ju lite trist, men man man ser ju i alla fall att det händer en del!
Den här vanten är stickad med nummer 3, bara 66 maskor i mudden, så det går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar