söndag 11 augusti 2013

Hallonsylt!

I går var vi i skogen hela familjen!
Jag kan rekomenendera alla att uppsöka närmaste hallonsnår, för i år är det verkligen ett fantastiskt hallonår! Till och med så bra att jag unnade mig att koka ett kilo hallonsylt i kväll! Vanligen brukar jag bara frysa in hallon för att ha till tårtor och sådant under vintern, men eftersom det ju inte går åt några mängder till det och jag redan har 1,5 liter i frysen som jag plockade förra veckan fick det jag plockade i går bli sylt!
Jag hade kunnat plocka mycket mer, men eftersom jag hade med mig en sexåring, en tremånaders bebis och en man så var detta vad jag hann med!
Annars är bärplockning något av det mest avkopplande jag vet, man tänker så bra!
 När det gäller sexåringen så är svampplockning mer populärt, hon ser det som en skattjakt, och det gör ju jag med! Fem portioner kantareller har åkt in i frysen tillsammans med de två som blev resultatet i fredags, och det är ju bara början på svampsäsongen än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar