lördag 27 februari 2016

Folkdräktsmarknad



Idag var det folkdräktsmarknad på Länsmuseet i Jönköping, och jag var så klart där! Visserligen har jag allt material till min dräkt, men man kan ju göra andra fynd, och tänk vad jag hittade! Två halskläden, ett i blåtryck från Rättvik, och ett underbart vackert rött från Leksand. Jag råkar veta vad det från Rättvik kostar, och jag betalade hälften av det...
Anledningen till att jag vet priset är att jag har sett en gammal bild på min dräkt från södra Unnaryd med just ett sådant halskläde i stället för ett i silke, och hat funderat på att köpa det, så jag är superdupernöjd!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Snubblade över din sida och tycker den är fantastisk.
    Jag funderar på om du hittade något bra mönster till näverstickningen på de estnieska vantarna?
    MVH Annelie

    SvaraRadera