söndag 27 mars 2011

Födelsedagtårta


Min lilla, lilla flicka har fyllt fyra år! Två kalas har vi haft i helgen, ett för släkten och ett för de små kamraterna!
Den här tårtan bjöds släkten på - i stället för att sticka eller sy har jag nämligen pysslat ihop små blommor och blad av sugarpaste på kvällarna! Jag använde ett recept jag hittade på nätet, men det var nog fel på det, för inte räckte ett paket florsocker inte! Och där stod jag med min kladdiga smet och inte mer att röra i... så jag tog vad jag hade, potatismjöl, och det var inte dumt alls, blev fast och bra - ett tips om du hamnar i samma situation! Ett annat tips är att om du bara ska dekorera som jag, inte göra ett helt täcke, så räcker det definitivt med en halv sats, jag har massor med sugarpaste i frysen...
I övrigt är det två kladdkakebottnar med egenplockade hallon och grädde emellan. Enkelt och jättegott. Barnkalastårtan var likadan, fast helt täckt med grädde och en massa nonstop, bara fyra rosor (en till varje barn), småtjejer gillar ju godis på tårtan!

2 kommentarer:

  1. Oj vilken jättefin tårta! Och du har ju tänkt på allt, inte bara att göra rosor, utan att göra en hel stängel med knoppar också, det blir ju pricken över i. Synd att jag inte kunde komma och äta av den :(

    SvaraRadera