söndag 5 februari 2012

Dropps silke- alpacka + klorin: bra eller dåligt?

Ja, den där överskriften verkar ju smått desperat, och det är den också!
Jag ska alltså sticka en sjal, en VIT sjal. Men det verkar som om alla lacegarner är mer eller mindre naturfärgade. Så köpte jag dropps silkealpacka, för det är nästan vitt, men nu när jag stickat lite så ser jag ju att nästan vitt är inte vitt!
Hmmm.... ska i och för sig till Sthlm om två veckor, någon som vet om t ex Marias garn har kritvitt spetsgarn (Fast den heter väl litet nystan nu?)?

2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte försöka bleka silke/alpacka. Tror att garnet inte tål det. Garnkorgen har ett blekt vitt från Kampes. http://www.garnkorgen.se/product_info.php/cPath/164_167/products_id/4663 Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Jag vet att Kampes har blekt vitt entrådigt ullgarn (600m/100g). Har stickat flera sjalar i detta garn.

    SvaraRadera