söndag 19 februari 2012

Stockholmsbesök

Nu är jag hemma efter en liten resa till den kungliga huvudstaden!
Men hur jag än spanade kunde jag inte se Vickan på väg till BB!
Däremot besökte jag Folckers vid Mariatorget och köpte det här fantastiskt vackra bandet som jag har stora planer för!
Efter ha varit inne och vänt i ett antal garnaffärer har jag också kommit fram till att det faktiskt inte existerar några kritvita spetsgarner i sinnevärlden... Lite konstigt och och riktigt trist...
Såg också två stickande damer på Zinkensdamms vandrarhem, en som stickade något grönt på rundsticka och en som stickade på en jättestor entrelacsjal!
Ska spana på lite bloggar, för de såg ut som bloggstickerskor på något sätt!

1 kommentar:

  1. Oj oj du var alldeles alldeles i närheten av mitt jobb när du var på Folckers. Du var kanske där på lördag....då var jag på tvåändsstickningskurs på HV....vitaste vitt är nog svårt att hitta.

    SvaraRadera