onsdag 29 februari 2012

Slöjdcafé

Idag har jag varit på slöjdcafé på Hemslöjden i Jönköping och provat på att spinna! Först på slända, och sedan, det lilla nystanet ovan, på spinnrock. Det sistnämnda var svårt! Det gick så fort att det var svårt att hinna med!
Nu har jag provat att sticka med det jag spann, och nu har jag lärt mig ytterligare en sak: varför man tvinnar garnet! Det drar sig nämligen väldigt snett när man stickar med det här entrådiga! Sedan så är det ju ganska ojämnt hårt tvinnat... men jag är nöjd med vad jag åstadkommit, för trots allt så är garnet ganska jämnt, det blev inte "effektgarn" som kursens fröknar skojade om!
Visst är det ganska snyggt?
Jag älskar de här caféerna. Har bara varit på ett tidigare, då gjorde jag en korg. Det är så vilsamt att sitta där. Duktiga lärare som hjälper en när man vill det. Tyst och stilla, man behöver inte prata om man inte vill... Bara handelns arbete, inget ansvar. Ingen prestationsångest. Ingen bryr sig om vad någon annan gör. Långt ifrån den vanliga vardagen. På jobbet är det ju alltid jag som leder, jag måste vara social och trevlig och alltid bry mig om andra. Hoppas att det blir fler roliga ämnen så jag får komma tillbaka ofta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar