tisdag 26 juni 2012

Delsbotröjan återupptagen...

Jag borde nog gå med i den där UFO- klubben...
Men jag kör mitt eget UFO- rensande nu! Främst i kön står Delsbotröjan, för den tar störst plats i garnkorgen! Det är ärmarna kvar, och nu ska de bli klara! Jag kör med lite parallellstickning för att det ska bli mer uthärdligt, men egentligen är det ju faktiskt inte så fruktansvärt mycket stickning kvar, så om jag koncetrerar mig borde det går hyfsat fort!
MEN! Sedan så har jag faktiskt börjat nysta i det här med folkdräkten, jag trakasserar den stackars folkdräktsansvariga på länsmuseet med tre mail i vecka, och när jag har allt klart för mig så ska jag inleda med att tillverka hatten. Det är inte någon gammal vanlig bindmössa, utan en toppig grej med spetsar och gula band som får en att se ut som ett påskägg, men det ser jag fram emot! Tycker det är roligare än bindmössa! Så folkdräkten kommer att bli av, men oj oj oj vad tid det kommer att ta!

1 kommentar:

  1. Vad blir det för dräkt? Min Delsbodräkt tog 4 år att bli klar. Tröjan gjorde jag först, den var roligast. Nu behövs en nu överdel(skjorta) och nytt livstycke. Har använt dräkten massor och dansat i och det sliter.

    SvaraRadera