måndag 11 februari 2013

Virkad matta i svart

Nu har jag virkat klart matta nummer två i zpagetti! Det här mönstret ligger på drops och tipset fick jag via en blogg. Väldigt trevlig sådan som är väl värd ett besök! Inom parentes sagt så har innehavaren även ett mönster till ett stickat kuddfordral som är väldans fint!
Tycker i alla fall mattan blev riktigt trevlig, och den ska nu ligga i ett hörn av vårt vardagsrum under en stor blomkruka! (hörnet i fråga syns faktiskt lite längre ner här bland inläggen, det där jag håller upp den misslyckade sockan!) Jag hade köpt två rullar av garnet, men tyvärr så fick jag modifiera udden något för att de skulle räcka, mönstrets udd är snyggare, men jag ville absolut inte köpa mer för en så liten detaljs skull! Kan tillägga att jag ju i mitt förra inlägg om zpagetti utryckte tveksamhet till om det verkligen var rester från textilindustrin i det här garnet. Den tveksamheten känner jag inte längre! De här rullarna var helt annorlunda än den vita! Massor av småbitar som jag fick sitta och sy ihop medan jag höll på, och dessutom något hårt, kändes som klister, på långa remsor! Så nog var detta spillbiltar alltid! Jobbigt men ändå bra!
Nu har jag definitivt virkat klart! Blir inte mer i mattrasor med virknål 12 för mig!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du gjort en likadan! Snygg blev den oxå:-) Önskar dig en fin kväll!

    SvaraRadera