fredag 6 juli 2012

Hemma från Gotland

Årets konfirmandläger är avklarat, och det gick bra. Vid sidan av det rent jobbmässiga blev det några salta bad (fast vattnet var inte så varmt i år som det brukar tyckte jag, kan det ha något med strömmarna att göra?), flera fina fossiler, gosiga gotlandsruss, väldans vänskapliga var de! Dessutom blev det garn, men i år blev det inte ett antal härvor utan bestämt syfte, utan en materialsats till Rosvanten från Ringmurens hemslöjd, jag behöver liksom inte mer ospeicificerat garn... Ja, och så blev det lite stickat på färjan också, en decimeter på ena delsboärmen, härligt! När jag kom hem låg minsann senaste Piecework och väntade på mig, med ett par fina srickade sockor på omslaget som grädde på moset, så nu ska jag krypa ner i sängen och bläddra i den, och sedan ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar