söndag 22 juli 2012

Till Åsens By

I morgon blir det leverans till Åsens By. Fyra disktrasor har jag stickat, jag  bara orkade inte fler... Särskilt inte som jag ju inte vet om jag kommer sälja några! Jag känner mig nämligen nödsakad att ta 120 kronor för dem, och det är ju ganska mycket pengar för en disktrasa, men med 25% till butiken, materialkostnad och tidsåtgång så blir det ändå en väldigt liten vinst...
Så för att utöka sortimentet och den eventuella vinsten har jag gjort fem brödnaggar i trådtjack också! De tar jag 60 kronor för, det hoppas jag kan vara säljbart.
Svårt det här med att sälja hantverk, för att inte säga omöjligt! Så varför göra det? Ja, för att det är kul, jätteroligt om någon annan uppskattar ens kunnande och kreativitet och tycker det man gjort är fint!

2 kommentarer:

  1. Det är inte alls dyrt med 120 kr för hadgjorda disktrasor. Og verkligen inte när garnet är handspunnet i tillägg.
    Hade det varit jag som var där hade jag köpt både disktrasa och brödnagg.
    Lycka till med försäljningen :)

    SvaraRadera
  2. Det där med att sälja sina saker är svårt...inte 17 kan man ta betalt såsom man skulle vilja när man inte är ett "känt" namn. En del "skriker" om att man måste ta betalt för sin tid...jo jo ....då skulle ingen ens titta på sakerna. Man får vara glad att man får tillbaka vad materialet kostat. När jag sålde grejer så skrev jag också vad materialet kostade bara för att folk skulle fatta att priset var alldeles för lågt med tanke på arbetstiden som sedan skulle läggas på...

    SvaraRadera