torsdag 25 juli 2013

Flädersaft

Två dagar innan dotterns dop plockade jag av de absolut sista tjugo blomklasarna på en fläderbuske som jag brukar skatta varje år. I år har jag inte hunnit med som jag brukar och därför blev det inte mer än så, men nåstan tre flaskor fick jag ut i alla fall! Jag använde det här receptet, kan tänka mig att det här och var fortfarande finns en chans att hitta en och annan blomklase!
 Det är rejält med smak också, kanske är det bra att blommorna är ordentligt utblommade när man tar dem, ska nog vänta även nästa år, men kanske inte fullt så länge som denna gång!
Saftande ser ju normalt sett ganska oaptitligt ut, men en nysatt flädersaft är ju underbart vacker med alla små blommor och de friska färgerna, lime, gult och vitt! Efter att ha stått i fyra dagar är det ju inte lika tjusigt, så det fotade jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar